polarcollie

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Linda - 18 oktober 2009 19:00

Idag fick jag och hussen köra en vända tillsammans - det händer inte så ofta. Första halvan körde jag Dimma med kickbike och J körde Aska och Zolo med trehjuling. Dimma är så söt - när hon sätter fart så fäller hon ner öronen  så att de nästan inte syns!! Vi körde förbi två ryttare till häst och Dimma tyckte att det var SÅ läskigt, det hjälpte inte att Aska och Zolo sprang förbi utan att ens titta två gånger på hästarna.


På hemvägen bytte vi så att Dimma gick med Zolo och jag körde Aska. Plötsligt stod en lös hund mitt på vägen och ingen ägare inom synhåll. Det var precis utanför ett hus så jag lämnade Aska hos J och gick emot hunden som då började skälla. Tack och lov kom då en ägare som lovade hålla i hunden när vi körde förbi. Det märks tydligt att Aska behövs i spannet som arbetsledare, Zolo tränger gärna ner sin syster i diket när han blir lite trött. Flera gånger trodde jag att Aska var trött men hon fick rejält bra fart i flera omgångar och sprang till och med ifrån de andra när vi fick hemmet inom räckhåll. Hon sparar sig mer än de, det märks tydligt - klok långdistanshund som inte tar ut sig helt.


När vi kom hem blev det städning och krattning av hundgårdar och de fick ny halm i kojorna, Aska ville inte komma ut ur kojan och Dimma grävde runt och stökade i kojan en lång stund. Mysigt, tyckte de!

Presentation


Anekdoter och rapporter om livet på Ulvås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Plats för små hälsningar!


Skapa flashcards