polarcollie

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Linda - 8 november 2009 00:18

Idag fick vi barnvakt en stund så att vi kunde låta tjejerna få gå ihop för första gången. Jag körde Zolo med kickbike och husse körde tjejerna. OM det skulle bli strul mellan tjejerna ville vi kunna ta isär dem och ändå slippa hem. Dimma var som en liten orm när jag skulle sela på henne, man får hålla fast henne med knäna, så ivrig är hon! Ingen av hundarna slog rekord i fokusering eller fart idag men de jobbade på hyfsat och framför allt - Aska och Dimma visade inga tecken alls på strul utan jobbade på fint ihop. Man kan inte få allt varje dag så vi är supernöjda med tjejerna! Zolo var lite värre än vanligt med sina pisstopp när tjejerna var med men vi jobbar vidare med det. Det märks i alla fall att han lyssnar bättre när man ryter åt honom nu och går vidare snabbare.
Tre fadäser - Zolo bromsade in tvärt och då LOSSNADE linan från kickbiken!! Den sitter bara på en krok och kan då haka av sig om draget släpper hastigt. Som tur var fastnade expanderdelen av linan i antennen vi har som håller linan ur hjulet så jag hann få stopp på Zolo innan han kom lös.... Blir till att fixa till det!
De två andra fadäserna var att både jag och hussen lyckades välta, han i ett dike och jag över en rot.


Här är en suddig liten bild tagen på långt håll med mobilkameran - inte lätt att ta kort när man ska hålla ordning på otålig Zolo samtidigt! Cool


 

Presentation


Anekdoter och rapporter om livet på Ulvås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Plats för små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards