polarcollie

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Linda - 29 november 2009 19:24

Mamma borstar Tors tänder. För att göra det hela lite roligare turas vi om att hitta på djur som ska borstas bort ur munnen.


Mamma: Och där ser jag en ORM - borsta borsta!

Tor engagerat: En dakke!

Mamma: oj, en drake också, bäst att vi borstar där uppe också

Tor: en uggla, HO HOOO!!


Ja, den borstade vi också bort, vi kan ju inte ha ugglor i Tors mun, hur skulle det se ut?

Av Linda - 29 november 2009 16:34

Idag var jag och Aska och körde ihop med Christina och Frida. Aska gick bra i början men sedan var det bada i diket, vägra gå först och annat trams. Misstänker att jag vattnade för dåligt igår och i morse. Hon avslutade fint sista kilometern och det känns ju alltid bra men när jag tog av henne selen så pep hon till när jag vek ihop ena frambenet. Försökte få reda på var det gjorde ont men när jag böjde enskilda leder sa hon inget, skumt. Detta har hänt ett par gånger förut, hon haltar inte, har bara ont en kort stund efteråt och det går inte att lista ut VAR i benet det gör ont. Har klurat på om det har med sträcka, backar, hastighet eller något annat att göra men det har varit så pass få gånger att jag inte kunnat se något samband. Det är långt ifrån varje gång hon körs utan bara då och då. Vi röntgade ju hennes armbågar så sent som i april i år och då var det inget.

Vad 17 gör man åt sånt här?

Presentation


Anekdoter och rapporter om livet på Ulvås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Plats för små hälsningar!


Skapa flashcards