polarcollie

Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 30 mars 2010 13:02

Hon har väl sett alla fåglar som spanar in holkarna i våra träd och tycker att de små bevingade vännerna ska få ligga mjukt. Så snällt av henne.   


 

Av Linda - 29 mars 2010 15:49

Jag höll på och grejade i köket när Sigrid plötsligt kom ut.

Sigrid: Tor har låst in sig.

Jag: Var då?

Sigrid: I barnrummet!


Vi håller på att renovera ett rum som ska bli åt barnen. Det finns en dörr med lås, jag visste inte ens att det fanns en nyckel. Nu hade Tor gått in där och låst om sig. Ingen reservnyckel.....


Jag och Sigrid försökte få upp låset med hjälp av andra nycklar men ingen passade. Sigrid fick panik och ropade till Tor: Mår du bra??

Det hörde vi tydligt att han gjorde, han stökade glad runt där inne....

Sigrid (med arg röst): Öppna GENAST!!


Tor försökte få in nyckeln i hålet igen, utan att lyckas. Till slut fick jag in fingrarna under dörren eftersom det inte sitter någon tröskel i vägen och Tor lade nyckeln i min hand. Jag låste upp och vi kunde pusta ut. Nu är nyckeln utom räckhåll för pilliga barnhänder.

Av Linda - 29 mars 2010 15:45

Gick en lång och rask promenad med Zolo på vägen där vi brukar köra cykel och löpträna. Det var en dålig idé, Zolo var stenhårt på hugget hela vägen. Nog dags att göra vårservice på cyklarna så att vi kan börja använda dem. Zolo vill SPRINGA!!


Strax efter att vi lämnat hemmet öppnade sig himlen och sedan regnade det hela rundan. Blöta blev vi.

Av Linda - 28 mars 2010 20:56

Läggdags. Sigrid ligger ensam i sin säng, mamma och Tor ligger i sängen bredvid och vi pratar om livet i allmänhet. Plötsligt kommer Clarakatten gående och kommer fram till Sigrids ansikte. Sigrid lyfter på täcket och Clara kryper in. Hon rullar ihop sig och de ligger och myser under täcket en lång stund.


Det är något särskilt med barn och djur...   

Av Linda - 18 mars 2010 15:56

Tor har fått den sista bananen, mamma hoppas att Sigrid inte ska märka nåt eftersom Tor är en snåljåp emellanåt. Givetvis kommer hon ut i köket när Tor ätit knappt halva och blir självklart upprörd.

Mamma gör en desperat manöver och frågar Tor om Sigrid kan få en bit av hans banan. Till hennes stora förvåning ger han resten av bananen till Sigrid, som delar den i två och ger den ena tillbaka till honom.


Något rätt måste vi ha gjort med dem.   


Av Linda - 8 mars 2010 15:32

Barnen har varit hos farmor, mamma ska hämta och vi bjuds alla på fika. Tor sitter och tramsar med sin kakbit, han börjar bli mätt.

Mamma: Är det ingen ordning med dig?

Tor: Nej, det är bara bus med mig.

Av Linda - 7 mars 2010 21:24

Idag var det bara matte och Zolo som fick roa sig.

Det gick bra. Och fort.   


Stilstudie av turbohunden:

   

Av Linda - 6 mars 2010 14:12

Idag provade jag mina nya skidor för första gången. Skaren var hal och hård så det var lite klurigt att skata - särskilt som det inte är skateskidor. Blev ändå överraskad av hur bra det gick, lite vingligt och halkigt men framåt kom jag ju, även utan hund.   


Sedan fick J köra ett par vändor med alla hundarna (en och en) och skidor, plus en vända med nordisk släde och Zolo. Efter det fick jag debutera med Dimma och nordisk släde. Det var första gången för Dimma också så hon tyckte att det var lite läskigt i början men med husse som hare gick det bra. Jag fick staka och skata rätt friskt för att kunna hänga med men roligt var det!


Känns skönt att ha tre nöjda hundar, hoppas att skaren ligger kvar ett tag till!!

Ovido - Quiz & Flashcards