polarcollie

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Linda - 1 mars 2010 15:11

Idag inleddes barmarkssäsongen här på Ulvås. Grenen var cani-cross, dvs linlöpning med hund.   Jag hade tänkt mig en lugn joggingrunda eftersom jag inte sprungit sedan i höstas men valet av partner gjorde detta omöjligt. Zolo har inte lugn jogg på sin reportoar.... I stället blev det en kortare löprunda med ett par pauser för flåsande matte, det är jobbigt att springa och bromsa ett ånglok. I morgon kommer jag att ha ONT, det känner jag redan nu....


Sedan tog jag med mig Dimma ut på en träningspromenad. Tycker att hon vimsar runt lite för mycket när jag åker skidor med henne och behöver stanna. Idag stannade jag MÅNGA gånger på promenaden. Om Dimma stod stilla framför mig blev det belöning, om hon trampade runt gick jag bara vidare. Det sistnämnda hände bara två gånger alldeles i början, sedan stod hon som en staty varje gång. Tänk vad en klicker och en tub mjukost kan göra.    

Jag inbillar mig inte att problemet är löst i och med detta men det är ju en bra början.

Presentation


Anekdoter och rapporter om livet på Ulvås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Plats för små hälsningar!


Skapa flashcards