polarcollie

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Linda - 6 mars 2010 14:12

Idag provade jag mina nya skidor för första gången. Skaren var hal och hård så det var lite klurigt att skata - särskilt som det inte är skateskidor. Blev ändå överraskad av hur bra det gick, lite vingligt och halkigt men framåt kom jag ju, även utan hund.   


Sedan fick J köra ett par vändor med alla hundarna (en och en) och skidor, plus en vända med nordisk släde och Zolo. Efter det fick jag debutera med Dimma och nordisk släde. Det var första gången för Dimma också så hon tyckte att det var lite läskigt i början men med husse som hare gick det bra. Jag fick staka och skata rätt friskt för att kunna hänga med men roligt var det!


Känns skönt att ha tre nöjda hundar, hoppas att skaren ligger kvar ett tag till!!

Av Linda - 6 mars 2010 10:50

Tor och Sigrid har hittat dammsugaren. Sigrid har dragit ut sladden och lindat in Tor i den. Han drar, själv går hon vid dammsugaren och ropar: DRA, heja på!


Vad de leker? Hundspann så klart....

Ovido - Quiz & Flashcards