polarcollie

Alla inlägg under januari 2011

Av Linda - 24 januari 2011 17:32

Vi har en födelsedagshund i huset!! Raraste, starkaste och gladaste Zolo fyller fyra år. Alltid positiv och krånglar aldrig till det. Minns fortfarande hans blick den där dagen i Hedemora när vi skulle välja valp. Han såg mig stadigt i ögonen och orden "men jag är ju här" dök upp i mitt huvud. Det har vi aldrig ångrat!!  


  




        

Av Linda - 1 januari 2011 18:29

Avslutade 2010 med en jobbig men rolig strapats ihop med Dimma i skogarna och på mossen hos Frida och Magnus. Jag körde släde i skymning (och mörker), enspann är tufft för både hund och förare, särskilt som det var snudd på ospårat en del genom skogen... Dimma tuffade på dock även om det gick mest i skritt just den biten och när vi kom ut på vägen kunde jag heja på henne så att hon satte upp upp rask trav sista biten.


Idag inledde vi det nya året med lite hundkörning, jag nöjde mig med en kortare runda med Dimma idag men husse körde Aska och Zolo samma runda som igår - runt 8 km. Lilltösen gick bra, travar på och när man hejar på henne lite så galopperar hon en bit.


Så, gott nytt år!


  

Presentation


Anekdoter och rapporter om livet på Ulvås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Plats för små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards