polarcollie

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 24 januari 2012 12:24

Nu har vi fått lite vitt på marken även här och jag var snabb ut med skidorna. Tyvärr är det lite för tunnt lager snö så jag kan bara åka runt den ena åkern men hundarna fick två varv var, både igår och idag. Igår började jag med Dimma och det var nog inte det bästa beslutet för lilla vimsmajan eftersom det var ospårat, hon behövde ett spår att följa, det märktes tydligt idag när hon gick riktigt bra. Aska skötte sig fint igår men var lite mer avslagen idag även om hon jobbade på fint. Ångloket Zolo gör aldrig matte besviken, varken igår eller idag men när man som jag är lite vinglig på skidorna i svängar och nedförsbackar så kan det bli lite väl spännande med en stark och snabb hund att åka efter... Alla tre hundarna är dock hopplösa i ena hörnet av åkern, där måste det ligga tonvis av bajs från rådjur och hare. Suck. Kändes som att åka i pissebacken i Särna.


Igår eftermiddag fick barnen också åka skidor, de var duktiga och reste sig själva när de ramlade. Roligt hade de också, jag fick tvinga in dem när Tor var jättekissnödig och det började bli mörkt.


   

Presentation


Anekdoter och rapporter om livet på Ulvås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Plats för små hälsningar!


Skapa flashcards